Без знання інших мов, зокрема англійської, у сьогоднішньому світі дуже важко. Тому потрібно зрозуміти, що іноземна мова в освіті вашої дитини повинна посідати дуже важливе місце. Однак і зусиль у вивченні вона вимагає особливих: адже мова - це не просто шкільний предмет, а й засіб пояснення, інший культурний пласт.
Чому іноземна мова така важлива?
Як вивчити іноземну мову і чому вона така необхідна? Не секрет, що в усі часи людина, яка володіла іноземними мовами, була завжди дуже успішною. У неї була можливість багато подорожувати, знайомитися з цікавими людьми, читати книги в оригіналі, отримати відмінну роботу, а разом із тим і хороші гроші. Тому не дивно, що батьки мріють про дитину-поліглота.
Багато батьків шукають відповіді на питання, як швидко вивчити іноземну мову. А ще вони думають, із якого віку почати навчати дитину. Зараз більшість батьків позитивно ставляться до раннього розвитку дітей і відповідних занять, де вже з 2-3 років малюку допомагають розвивати такі якості, як пам'ять, мислення, уяву, концентрацію уваги. А іноземні мови в цьому ряду не виняток.
Як вивчати іноземну мову максимально ефективно?
Часто батьки запитують, як підлітку вивчити іноземну мову. Перше, що ви повинні зробити - це переконати дитину, що нова мова їй під силу, і вона просто необхідна для подальшого життя: якщо, звичайно ж, ваш школяр хоче надалі престижну роботу і подорожувати світом.
Тут дуже важлива правильна мотивація і комфортне середовище для вивчення мови.
Використовуйте маленькі хитрощі під час вивчення фонетики. Є, наприклад, історія про те, що звуки t і h настільки не люблять один одного, що при зустрічі показують язик і починають шипіти, немов змії. Така історія допоможе швидко і назавжди запам'ятати цю норму вимови.
Формуйте словниковий запас дітей за допомогою того, що вони люблять: не тільки грайте, але й вивчайте разом вірші, пісні, загадки.
Завжди пам'ятайте про те, що вивчення будь-якої мови вимагає сталості. Якщо робити це час від часу, школяр ніколи не подужає навичок спілкування іноземною мовою. Працюйте над мовою, яку вивчаєте, так само, як і над навичками з рідної мови. Обіграйте різні ситуації і побутові «картинки»: грайте в подорож, професії, зніміть міні-фільм за вигаданим разом сценарієм.
Можна зробити пазл зі слова і картинки - запропонуйте дитині зібрати його. Дивіться разом мультики і читайте казки іноземною мовою.
Ну і, звичайно ж, закріпити вивчений матеріал і зануритися в мовне середовище допоможе, наприклад, літній табір, де проводяться спеціальні заняття або туди приїжджають носії мови, яка вивчається: викладачі, студенти, діти.
Крім табору, є ще й інші можливості занурення дитини в мовне середовище, наприклад, подорож до країни, де говорять мовою, яка вивчається.
Навчання за допомогою гри
Для молодших школярів навчання краще проводити за допомогою гри - дітям так буде легше запам'ятовувати матеріал, і вони будуть прагнути прийти на заняття, які викликають інтерес.
Використовуючи ігрові елементи у навчанні, необхідно враховувати рівень підготовки учнів, проводити урок іноземною мовою. Гра лише елемент, а наріжний камінь - це систематичне вивчення мови, регулярні тренування, ігрове завдання ж має включати в себе пройдений матеріал.
Навчання за допомогою спеціалізованої літератури
Зараз і в книжкових магазинах, і в інтернеті можна знайти величезну кількість підручників та робочих зошитів дуже різних рівнів, починаючи від
Beginner і закінчуючи Mastery or proficiency. Звичайно, попередньо вашій дитині потрібно буде пройти тест на визначення рівня знань з певної мови. Крім цього, вам знадобляться ребуси й орфографічний словник, довідник з граматики, художня література іноземною мовою.
Навчання за допомогою аудіо- та відеоматеріалів
Сприймаючи нову мову (спілкування з носієм, прослуховування аудіо-, відеозаписів і т.д.), ви досить швидко почнете вловлювати якісь загальні тенденції в вимові слів: цей звук «ковтається», а цей звучить різко. Потрібно фіксувати навіть найнезначніші особливості і намагатися апробувати ці техніки на собі. Так вам буде легше увійти в лінгвосферу і адаптувати правила артикуляції російської мови до досліджуваного. Користь такого методу в тому, що при подальшому розширенні словникового запасу пам'ять буде вам підказувати правильні варіації вимови.
Навчання за допомогою візуалізації
Щоб дитина змогла вивчити іноземну мову самостійно, потрібно знати особливості його навчання. У малюків сформована лише образна пам'ять. Вони запам'ятовують слова завдяки образам, які емоційно забарвлені. Ці образи формуються за допомогою органів почуттів. Образна пам'ять - найміцніша і довготривала. Вона призводить до автоматичного запам'ятовування. Щоб її використовувати, потрібен тільки хороший стимул, а не сила волі або спеціальні методики.
Розвиває образне мислення і відповідну пам'ять ментальна арифметика. Це дозволить дитині, який вивчає мову, сприймати, розуміти і запам'ятовувати матеріал в рази більше і швидше, ніж раніше. А успіх при вивченні предмета відкриє додаткові ресурси самомотивації і самодисципліни.
Підключайте асоціації: намалюйте разом предмет і потім, при необхідності, дитина згадає вимова слова, викликавши в пам'яті цей малюнок. Такі заняття за короткий час значно розширять тезаурус вашого малюка.
Скільки потрібно приділяти часу?
Вивчити будь-яку іноземну мову можна, якщо приділяти їй достатньо часу. Щоб стимул для навчання зберігся, заняття для дитини 2-х років повинні бути не більше 20 хвилин на день. Для дітей 4-5 років - максимум півгодини. Для старших дошкільнят - 30-35 хвилин. У перервах між уроками потрібно робити цікаві перерви з гімнастикою, танцями, музикою, співом, фізкультурою. Заняття повинні проходити не рідше, ніж через день, або успіхів досягти буде складно.
Кілька нестандартних способов вивчення іноземної мови
Пропонуємо вам певні шляхи вивчення іноземної мови.
- Працюючи з матеріалом, обов'язково промовляйте вголос усі слова, а дійшовши до кінця, читайте вголос усе речення. Тоді, використовуючи зір, слух і голос, мозок стане краще засвоювати та запам'ятовувати знайомі конструкції.
- Повторюйте слова з аудіоуроків і ведіть навчальні розмови лише під час руху. Дотримуйтесь трьох пунктів:
- Знаходження на свіжому повітрі і дуже швидкий рух (кардіотренування, біг або ходьба).
- Збереження прямої постави під час руху.
- Формулювання тексту чітким голосом.
- Поліглот Манфред Шпіцер упевнений, що найважливіше не кількість засвоєного матеріалу, а кількість його повторень. Наприклад, тренуючи мову, не варто слухати якомога більше аудіотексту, намагаючись зрозуміти все. Шпіцер каже, що краще слухати маленькі історії і часто повторювати їх. Так, вивчаючи мову, дитині будуть відкриватися все нові деталі даного матеріалу, а конструкції будуть краще запам'ятовуватися.